De eerste paar dagen aan boord! - Reisverslag uit Teesport, Verenigd Koninkrijk van Agaath Siepel - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen aan boord! - Reisverslag uit Teesport, Verenigd Koninkrijk van Agaath Siepel - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen aan boord!

Door: Agaath Siepel

Blijf op de hoogte en volg Agaath

25 Juli 2017 | Verenigd Koninkrijk, Teesport

Lieve lieve allemaal,

Diegene die dit leest zal zich vast afvragen hoe het me hierzo vergaat aan boord van het schip!
Vrijdag ben ik opgestapt in Stade, nadat we in Hamburg eerst nog 2 uur op de kapitein en 1e stuurman hebben moeten wachten, omdat die niet bij hun koffers konden, de bagageband deed het alleen de bagage kwam maar niet.
Toen we richting Stade konden om op te stappen was het al ongeveer 21.00, toen moesten we eerst nog een uur rijden naar Stade toe en moesten we nog langs immigratie. Tegen 22.15 ongeveer waren we bij het schip en konden we onze spullen uitpakken en daarna op bed, de volgende dag ging de wekker immers alweer om 6.30.
De volgende dag (zaterdag) kwam ik er dus ook achter dat 6.30 echt te vroeg was omdat ik nog ruim een half uur over had nadat ik me klaar had gemaakt. We konden pas om 7.30 ontbijten. Vervolgens begonnen we om 9.00 met de familiarisatie. Hier krijg je een veiligheidsronde over heel het schip en worden alle belangrijke dingen je vertelt. Hier zijn we de hele ochtend mee bezig geweest en vervolgens kregen we smiddags vrij zodat we de rest van onze spullen nog even konden uitpakken. 's Avonds zijn we richting Tees vertrokken.
Zondag waren we vrij, maar omdat we aan het varen waren en we wisten dat we als we bij Tees waren eerst een week ten anker gingen was het natuurlijk veel te leuk om nog even op de brug te kijken. Hier zijn we ook zo ongeveer de hele dag geweest.
De bemanning en mijn mede stagiair zijn overigens ook heel erg gezellig! Ik heb het wat dat betreft wel echt getroffen met de mensen met wie ik aan boord zit. Ook doen ze hier erg veel aan spelletjes, zo heb ik er nu al 2 nieuwe bordspellen bij geleerd haha.
Maandag hebben we de hele dag met onze neus in de boeken gezeten.
Van de kapitein moesten we namelijk eerst alle safety manuals gelezen hebben voordat we iets mochten doen (logisch natuurlijk). Dit waren de LSA manual en de Fire Fighting manual. Hierin staat alles beschreven over de veiligheidsmiddelen aan boord en hoe je te gedragen als er wat is. Ook hebben we maandag 2 drills gehad, dit waren de abandon ship (schip verlaten) en de fire drill. Bij deze drill moesten we onze taken vertellen, de veiligheidsmiddelen weten aan te wijzen en te beschrijven en moesten we ook laten zien met zn allen hoe we de zwemvesten, immersionsuits (soort van wetsuits maar dan groter) en brandweerpak aan moesten doen.
We zijn maandag ook aangekomen in Tees, wat dus betekend dat we nu ten anker liggen tot 30/07/2017.
Vandaag (dinsdag) zijn we opgedeeld, ik begin op de brug/dek en de andere stagiair in de machinekamer. Samen met de eerste stuurman ben ik de void spaces van het schip ingeweest voor inspectie. Hier moesten we kijken naar lekkages, roest, etc.

Dit was hem alweer voor nu!

Heel veel liefs.

  • 25 Juli 2017 - 19:45

    Eric Huisman:

    Boeiend!
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag.
    Alle succes gewenst.
    Ook bij de spelletjes

  • 26 Juli 2017 - 12:14

    Opa En Oma:

    We hebben je verslag gelezen en zijn ontzettend trots op je We wensen je een hele fijne tijd toe op dit schip En je hebt het maar getroffenen met de bemanning We kijken uit naar het volgende verslag Groetjes

  • 30 Juli 2017 - 08:23

    Mirjam Siepel:

    Super leuk om een soort van logboek van je te lezen Agaath. Ik vaar met whatsapp en shipfinder al een beetje met je mee, maar ook super dat je hier schrijft zodat iedereen die dat wil kan lezen hoe het aan boord gaat. Topper!!

  • 08 Augustus 2017 - 17:09

    Dieuw Schuijtemaker :

    Geen tijd meer voor een volgend verslag Agaath? Ik kijk steeds als ik met opa bij oma ben. We zijn benieuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agaath

Eerste stage zeevaart

Actief sinds 25 Juli 2017
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 5328

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 30 November -0001

Mijn eerste stage

Landen bezocht: